Romerike FK er en meget aktiv distriktsklubb, som representerer alle typer stående fuglehunder. Klubben ble stiftet i 1985, og har sitt hovedsete i Lillestrøm. Klubben har siden den gang jobbet med å øke interessen for stående fuglehunder i vårt distrikt, og å ha best mulig tilbud for medlemmene. Dette søkes oppnådd ved følgende aktiviteter :

MEDLEMSMØTER

Det avholdes flere medlemsmøter i året, i hovedsak på Lillestrøm. Det inviteres kåsører, veterinærer, erfarne jakt og prøvefolk, som bidrar til å utvikle den enkeltes ferdigheter i arbeidet med hund.

JAKTPRØVER.

Vår vinterprøve avvikles i Sømådalen. Her har medlemmene muligheten til å treffe andre medlemmer og deres hunder. Prøven har bedømmelse i alle klasser (UK, AK og VK). Meget trivelig arrangement.

Høstprøve med hovedsete på Skotten sæter i Fåvang. En koselig intim høstprøve, normalt bra med fugl i terrengene.

UTSTILLING.

Klubben arrangere utstilling for gruppe 7. Utstillingen holdes på Hvaltjern ski stadion, i Fet. Utstillingen vokser fra år til år.

SPONSOR.

Klubbens arrangementer sponses av Royal Canin hundefor.

RøhneSelmer

Fasadespesialisten

DOMMERUTVALG.

Det er nedsatt et dommerutvalg i Romerike FK. Utvalget har mandat til å forespørre og utdanne aktuelle kandidater i Akershus og omegn, til dommer utdannelse. Utvalget er sammensatt av 3 erfarne jaktprøvedommer, og er godkjent av FKF som et lokalt dommerutvalg. Utvalget jobber i henhold til FKF’s retningslinjer for lokale dommerutvalg.