Instruksjons, – og treningssamling Femund 10. og 11. august 2019

Romerike Fuglehund klubb har gleden av å invitere til to dagers samling 10.og 11. august.

Dette er et godt opplegg som klubben har hatt i årevis. Vi fikk veldig gode tilbakemelding i høst på en hyggelig og lærerik samling, så vi kjører samme opplegg igjen :

Vi møtes fredag 9.august om ettermiddagen/kvelden på Rønningen Camp & Hytter.

Her møtes vi på kvelden til en prat og informasjon om samlingen i storteltet og vi fyrer opp grillen.

Overnatting: Alle 8 hyttene er reservert til samlinga, men du må bestille hytte selv på tlf. 62459935. Oppgi at du skal delta på Romerike Fk sin samling.

Vi anbefaler at flere kan gå sammen om å leie hytter, slik får flest mulig plass på campingplassen og det blir rimeligere for den enkelte. Det er og plass til telt, bobil og campingvogn.

Mat og drikke: Alle må ordne seg mat og drikke selv. Grillen fyres opp både fredag og lørdag.

Vi har to tilbud som kan kombineres:

1. Sollerøya (rype, skogsfugl). Vi har maks 12 ekvipasjer ( hund og fører) på øya, delt på to parti med en instruktør på hver parti .  Det er vanligvis godt med fugl på øya.

Det kjøres båt, slik at følge utenom hundefører betaler kr 100,- for transport hver dag.

Bom vei, koster kr 30,- pr bil.

Instruktører: Unni Bakke og Svein Fjellheim

2. Duetrening med instruksjon på Fuglehundskolen. Minimum 4 stk., deltagere maks 8.

Vi har gode erfaringer med at en tar en dag hos erfarne Knut Østmo på hundeskolen før en slipper «håpet» på øya.

NB! Påmeldingsfrist / hyttene er reservert til 10.juni.

Som påmelding regnes kun registrert betaling kr.1800 på klubbens konto, 1286.42.62013, merk med hund(ers) og førers navn og mobilnummer.

Send SMS til Svein Fjellheim på 48 16 76 62 og post@romerikefk.no før du melder deg på med navn og alder på hund(er), ditt navn og mobilnummer. Der oppgir du og hvilke tilbud du ønsker. Klubbens medlemmer prioriteres.

Ps. Har du fridager før eller etter samlingen ligger treningsterrenget Båren, til Hedmark og Oppland fuglehundklubb, ca 7 km sør for Rønningen.

Kostet kr.30 pr. dag i 2017. Se www.hedopp-fhk.org

For styret i Romerike Fuglehundklubb, Svein Fjellheim